Κατά το σχολικό έτος 2019-2020, το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, διοργάνωσε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Βουλής των Εφήβων στο οποίο συμμετείχαν 25 μαθήτριες της Β’ τάξης του σχολείου μας. Για πρώτη φορά στο πρόγραμμα αυτό οι έφηβοι βουλευτές συμμετείχαν εθελοντικά προερχόμενες κυρίως από ομάδες του σχολείου μας που έχουν αναπτύξει δραστηριότητες κοινωνικού περιεχομένου. Αυτή η αλλαγή φιλοσοφίας και η συνακόλουθη διαφορετική οργάνωση ενέταξε το προαιρετικό πρόγραμμα στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθημάτων Νέα Ελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Πληροφορική, Πολιτική Παιδεία, Σύγχρονος Κόσμος – είτε μεμονωμένα είτε διαθεματικά. Η έμφαση μετατοπίστηκε από το παιδί στο σχολείο και από τη μονάδα στην ομάδα με σκοπό την ευαισθητοποίηση των εφήβων-βουλευτών του σχολείου μας σε ζητήματα δημοκρατίας και δικαιωμάτων προκειμένου να συνειδητοποιήσουν ότι δεν πρόκειται για αυτονόητες και δεδομένες συνθήκες, αλλά ότι η προάσπισή τους απαιτεί συμμετοχική δράση, εγρήγορση και εξοικείωση με τις δημοκρατικές πρακτικές (συμμετοχή, ομαδική δράση, παρέμβαση, ανάληψη ευθύνης για ζητήματα που τους αφορούν κλπ.) καθώς και άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία, με ενεργή στάση απέναντι στα κοινωνικά ζητήματα.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι μαθήτριες έφηβοι-βουλευτές θα ελάμβαναν μέρος στις εργασίες της συνόδου της Βουλής των Εφήβων τον Ιούλιο 2020. Δυστυχώς, λόγω της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας των σχολικών μονάδων για προληπτικούς λόγους δημόσιας υγείας, οι εργασίες ματαιώθηκαν για το τρέχον σχολικό έτος με την ευχή να ολοκληρωθούν την επόμενη σχολική χρονιά.

Το πρόγραμμα εκπονήθηκε με συντονιστή τον εκπαιδευτικό του σχολείου μας Νικόλαο Παναγιωτόπουλο (Κοινωνιολόγο) και συμμετέχουσα την εκπαιδευτικό Σταυρούλα Αλευρομαγείρου (Νομικό).