Το πρώτο διεθνές διαδικτυακό σεμινάριο UNESCO-ASPnet με θέμα “COVID-19: Reflections by the ASP community” πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία την Τεάρτη 12/5/2020 με τη συμμετοχή 620 Εθνικών Συντονιστών, εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων από 80 χώρες. Το σεμινάριο διήρκησε 90 λεπτά και έδωσε βήμα σε πάνω από 300 συμμετέχοντες οι οποίοι πραγματοποίησαν γραπτές και προφορικές παρεμβάσεις.
Η πρώτη διεθνής αυτή «συνάντηση» των εκαπαιδευτικών κοινοτήτων των σχολείων UNESCO-ASPnet κινήθηκε γύρω από δύο θεματικούς άξονες, την εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και τις προτάσεις για το μέλλον της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας υπό αυτό το πρίσμα.
Σχετικά με την την εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων λόγω COVID-19, τα ερωτήματα που τέθηκαν προς συζήτηση ήταν τα εξής: Πόσο αποτελεσματική υπήρξε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Τι είδους τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε; Ποιες ευκαιρίες και ποιες δυσκολίες παρουσιάστηκαν; Πώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση διαμόρφωσε ή/και μετέβαλε τις σχέσεις μεταξύ των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας;
Αναφορικά με το δεύτερο ζήτημα, το μέλλον της εκπαίδευσης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας, το ερώτημα που συζητήθηκε ήταν το εξής: Πώς θα είναι η νέα «κανονικότητα» όσον αφορά την εκπαίδευση; Πώς σκεπτόμαστε την οργάνωση των σχολείων μας και των εκπαιδευτικών περιβαλλόντων μετά την κρίση της πανδημίας;
Τα ζητήματα ανέλυσαν ομιλητές-μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς από την Αργεντινή, την Κίνα, την Γαλλία, την Ινδονησία, το Ιράκ, την Κένυα, τον Λίβανο, την Μογγολία, την Ολλανδία και τη Νιγηρία. Ο γραπτός και προφορικός σχολιασμός και οι παρεμβάσεις των 620 συμμετεχόντων επικεντρώθηκαν στην σημασία της κοινωνικο-συναισθηματικής διάστασης της μάθησης, στον αντίκτυπο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και την αλλαγή που αυτή επιφέρει στις σχέσεις μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων, στη συμβολή της εκπαίδευσης μέσω των τεχνών στο ψυχοκοινωνικό «ευ ζην» των μαθητών και, τέλος, στην ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα ψηφιακού εγγραμματισμού και ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών.
Το ιστορικό αυτό διαδικτυακό σεμινάριο έδωσε την ευκαιρία σε όλους τους συμμετέχοντες να αισθανθούν «συνδεδεμένοι», όπως το περιγράφει μια μαθήτρια ελληνικού σχολείου: «Ἠταν καταπληκτικό να ακούω μαθητές από την άλλη άκρη του κόσμου και να τους αισθάνομαι σαν συμμαθητές στην τάξη μου. Με χαροποίησε ιδιαίτερα που όλοι συμφωνούμε για το ρόλο των δασκάλων μας: τους θεωρούμε αναντικατάστατους».
Το σχολείο μας εκπροσώπησε η Συντονίστρια εκπαιδευτικός UNESCO Αιακτερίνη Χριστοδούλου (Αγγλικής γλώσσας).
https://www.youtube.com/watch?v=K7ElolGmxzA&feature=youtu.be