To πολιτιστικό πρόγραμμα «Εργαστήρι Ρητορικής Παιδείας και Εικονικών Δικών» λειτούργησε στο σχολείο μας φέτος με έναν ξεχωριστό και ιδιαίτερα αξιόλογο τρόπο.
Η μεθοδολογία υποστήριξης του προγράμματος πήρε στοιχεία από την κλασσική ρητορική, την εκκλησιαστική και δικαστική ρητορική και τις τεχνικές δημιουργικής σκέψης και γραφής. Τα μέλη της ομάδας μας απόλαυσαν τη μελέτη πραγματικών δικών και δικαστικών υποθέσεων και τον τρόπο με τον οποίο απονέμεται η δικαιοσύνη εικονικά, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, αλλά και ουσιαστικά.
Είχαμε την τιμή να συμμετάσχουμε στο Μαθητικό Διαγωνισμό Εικονικών Δικών «Πρωταγόρας» και να χαρούμε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι προσομοίωσης στην απονομή δικαιοσύνης καταλαμβάνοντας από τις πρώτες θέσεις. Η προσομοίωση με τις εικονικές δίκες άφησε σε όλους μας ιδιαίτερες και πολύ όμορφες εντυπώσεις και άνοιξε μια πόρτα στον καθένα προσωπικά για διαφορετικό τρόπο σκέψης και συλλογιστικής. Με την ενεργή συμμετοχή μας στο παιχνίδι αυτό βιώσαμε την προαγωγή του ομαδικού πνεύματος, την ευγενή άμιλλα, το ρόλο των επιχειρημάτων αλλά και τα κριτήρια για τη σωστή απονομή της δικαιοσύνης.
Όλοι οι στόχοι του προγράμματος κατά γενική ομολογία επετεύχθησαν: η ανάπτυξη του προφορικού λόγου και της κριτικής ικανότητας, η καλλιέργεια επικοινωνιακών δεξιοτήτων, η γνώση των βασικών αρχών του διαλόγου, η ενθάρρυνση συμμετοχής όλων των μελών της ομάδας, η κοινωνικοποίηση, η καλλιέργεια ομαδοσυνεργατικού πνεύματος και η συμμετοχή σε ένα αξιακό σύστημα. Τα κριτήρια αξιολόγησης μετά από κάθε δίκη είχαν σκοπό την αυτοβελτίωση των μελών της ομάδας.