Η καθιερωμένη ημερίδα EUROSCOLA έλαβε χώρα στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο στις 14 Φεβρουαρίου 2013 με τη συμμετοχή μαθητικών αποστολών από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν 25 μαθητές από σχολεία τριών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής (Α' και Δ' Αθηνών και Πειραιά) συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς. Οι 24 επιτυχόντες μαθητές διαγωνίστηκαν στην έκθεση με θέμα «Η συμβολή του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου στη μείωση του δημοκρατικού ελλείμματος στην Ευρώπη» ενώ τα άλλα δύο κριτήρια επιλογής τους ήταν η άριστη γνώση δύο ξένων γλωσσών και η υψηλή επίδοσή τους στα μαθήματα του προηγούμενου σχολικού έτους. Οι εξετάσεις για τους μαθητές από σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά διεξήχθησαν στο σχολείο μας στις 11 Δεκεμβρίου 2012. Υπεύθυνη για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και τη συλλογή των αποδεικτικών ήταν η εκπαιδευτικός κα Αικατερίνη Χριστοδούλου (Αγγλικής Γλώσσας).

Από το σχολείο μας ταξίδεψε για να λάβει μέρος 1 μαθήτρια σε σύνολο 8 μαθητών/τριών που αρίστευσαν και επελέγησαν από την περιφέρεια του Πειραιά. Πρόκειται για την μαθήτρια της Γ? τάξης Θεοδώρα Ρόμπα.

Η ατζέντα της ημερίδας EUROSCOLA της 14ης Φεβρουαρίου 2013 περιλάμβανε τα εξής θέματα:

  1. «2013, Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτών»: Μύθος ή πραγματικότητα; Πώς μπορούμε να εναρμονίσουμε τα ποικίλα πολιτιστικά υπόβαθρα και τις τοπικές, εθνικές και Ευρωπαϊκές ταυτότητες;
  2. «Το μέλλον της Ευρώπης»: Πώς νομίζετε ότι η Ευρώπη μπορεί να ευθυγραμμιστεί περισσότερο με τα δικά σας ιδανικά;
  3. «Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας»: Πώς μπορεί να προωθηθεί η αλλαγή συμπεριφορών; Πώς θα ενθαρρυνθεί η αειφόρος ανάπτυξη;
  4. «Ελευθερία ενημέρωσης και ενεργός πολίτης»: Ποιες οι ευκαιρίες αλλά και ποιοι οι πιθανοί κίνδυνοι σε σχέση με τις σύγχρονες τεχνολογίες επικοινωνιών και των πληροφορίας ;
  5. «Αγροτική πολιτική»: Από τον παραγωγό ως τον καταναλωτή, τι είδους αγροτική και διατροφική πολιτική πρέπει να ακολουθήσουμε; Πώς μπορούμε να εναρμονίσουμε την ασφάλεια των τροφίμων και την αειφόρο αγροτική καλλιέργεια με τη βιωσιμότητα του συγκεκριμένου τομέα;
  6. «Μετανάστευση και κοινωνική ένταξη»: Πώς μπορεί η κοινωνία να διατηρηθεί σε ισορροπία; Ποιοι βασικοί κανόνες πρέπει να γίνονται σεβαστοί από όλους; Πώς μπορούμε να χειριστούμε τα κύματα μεταναστών στην περιοχή της Μεσογείου;

Στην ομάδα των μαθητών που συνέγραψαν το κείμενο της παρουσίασης διάρκειας ενός λεπτού της ελληνικής αποστολής κατά την έναρξη των εργασιών στη Γαλλική γλώσσα συμμετείχε και η μαθήτρια του σχολείου μας, Θεοδώρα Ρόμπα.

Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίας της ημερίδας στο Στρασβούργο, οι έλληνες μαθητές συμμετείχαν στις αντίστοιχες θεματικές ομάδες με συμμαθητές τους από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στις πολυεθνείς ομάδες οι μαθητές επεξεργάστηκαν τα παραπάνω θέματα και κατέληξαν σε έξι προτάσεις-ψηφίσματα οι οποίες συζητήθηκαν κατά την απογευματινή συνεδρία της ολομέλειας των νεαρών Ευρωβουλευτών. Οι προτάσεις υπερψηφίστηκαν κατά το ήμισυ. Οι εργασίες της ημερίδες διεξήχθησαν στην αγγλική και την γαλλική γλώσσα.

Πριν από την πρωινή συνεδρία οι μαθητές έλαβαν μέρος στο EUROGAME, παιχνίδι γενικών γνώσεων σχετικών με τις χώρες μέλη αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον τελικό έλαβαν μέρος τέσσερις τετραμελείς ομάδες. Μαθητές της ελληνικής αποστολής συμμετείχαν στις δύο από τις τέσσερις ομάδες.

EUROSCOLA2013 1

EUROSCOLA2013 2

EUROSCOLA2013 3

EUROSCOLA2013 6

EUROSCOLA2013 5

EUROSCOLA2013 4