EUROSCOLA4Η καθιερωμένη ημερίδα EUROSCOLA έλαβε χώρα στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο στις 6 Φεβρουαρίου 2012 με τη συμμετοχή μαθητικών αποστολών από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν 24 μαθητές από σχολεία τριών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής (Α' και Δ' Αθηνών και Πειραιά) συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς. Οι 24 επιτυχόντες μαθητές διαγωνίστηκαν στην έκθεση με θέμα «Η συμβολή του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου στη μείωση του δημοκρατικού ελλείμματος στην Ευρώπη» ενώ τα άλλα δύο κριτήρια επιλογής τους ήταν η άριστη γνώση δύο ξένων γλωσσών και η υψηλή επίδοσή τους στα μαθήματα του προηγούμενου σχολικού έτους. Οι εξετάσεις για τους μαθητές από σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά διεξήχθησαν στο σχολείο μας στις 20 Δεκεμβρίου 2011. Υπεύθυνοι για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και τη συλλογή των αποδεικτικών ήταν ο υποδιευθυντής κος Δημήτριος Τσιλαλής και οι εκπαιδευτικοί κος Παναγιώτης Μαρκόπουλος και κα Αικατερίνη Χριστοδούλου.

 Από το σχολείο μας ταξίδεψαν για να λάβουν μέρος 5 μαθήτριες σε σύνολο 8 μαθητών/τριών  που αρίστευσαν και επελέγησαν από την περιφέρεια του Πειραιά. Πρόκειται για τις μαθήτριες Φωτεινή Πετρολέκα, Αννίτα Κατωπόδη, Μαρίνα Μπίτα, Παναγιώτα Κούβαρη, Άννα-Μαρία Γαλάνη ενώ η μαθήτρια Δήμητρα-Εμμανουέλα Βικελή επελέγη ως η πρώτη αναπληρωματική.

EUROSCOLA1

EUROSCOLA2

   Η ατζέντα της ημερίδας EUROSCOLA της 6ης Φεβρουαρίου 2012 περιλάμβανε τα εξής θέματα:

  1. Η θέση των αξιών της Ευρώπης στον κόσμο: Ειρήνη, ασφάλεια, δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα-Ποιες λύσεις προτείνονται για την προβολή αυτών των ιδανικών;
  2. 2011 Ευρωπαϊκό έτος εθελοντισμού: Σε ποια πεδία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να συμβάλλουν οι νέοι στην εδραίωση κοινών ευρωπαϊκών αξιών όπως η αλληλεγγύη ή η κοινωνική συνοχή; Ποια έργα θα προτιμούσατε;
  3. Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Πώς μπορεί να προωθηθεί μια αλλαγή συμπεριφορών; Πώς θα ενθαρρυνθεί η βιώσιμη ανάπτυξη;
  4. Ελεύθερη ενημέρωση και αγωγή του πολίτη: Ποιες ευκαιρίες αλλά και ποιες παγίδες υπάρχουν σε σχέση με τις τεχνολογίες των επικοινωνιών και των πληροφοριών της σημερινής εποχής;
  5. Δημοκρατία και ιδιότητα του πολίτη: Πώς να κινήσουμε περαιτέρω το ενδιαφέρον των συμπολιτών μας για το δημοκρατικό και τον πολιτικό βίο της Ευρωπαϊκής Ένωσης;
  6. Το μέλλον της Ευρώπης: Ποιες προτάσεις έχετε να κάνετε ώστε η Ευρώπη να προσεγγίσει τα ιδανικά σας;

EUROSCOLA3Το κείμενο της παρουσίασης διάρκειας ενός λεπτού της ελληνικής αποστολής κατά την έναρξη των εργασιών συνέγραψε στην Αγγλική γλώσσα η μαθήτρια του σχολείου μας Άννα Μαρία Γαλάνη, η οποία και το εκφώνησε στην αίθουσα του Ευρωκοινοβουλίου. Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίας της ημερίδας στο Στρασβούργο, οι έλληνες μαθητές συμμετείχαν στις αντίστοιχες θεματικές ομάδες με συμμαθητές τους από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στις πολυεθνείς ομάδες οι μαθητές επεξεργάστηκαν τα παραπάνω θέματα και κατέληξαν σε έξι προτάσεις-ψηφίσματα οι οποίες συζητήθηκαν κατά την απογευματινή συνεδρία της ολομέλειας των νεαρών Ευρωβουλευτών. Οι προτάσεις υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους. Οι εργασίες της ημερίδες διεξήχθησαν στην αγγλική και την γαλλική γλώσσα. Πριν από την πρωινή συνεδρία οι μαθητές έλαβαν μέρος στο EUROGAME, παιχνίδι γενικών γνώσεων σχετικών με τις χώρες μέλη αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον τελικό έλαβαν μέρος τέσσερις τετραμελείς ομάδες.