EUROSCOLA5Η καθιερωμένη ημερίδα EUROSCOLA έλαβε χώρα στο κτίριο του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου στο Στρσβούργο στις 27 Ιανουαρίου 2011 με τη συμμετοχή μαθητικών αποστολών από 17 ευρωπαικές χώρες. Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν 25 μαθητές από σχολεία τριών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής (Α' και Δ' Αθηνών και Πειραιά) συνοδευόμενοι από δύο εκπαιδευτικούς και μία παρατηρήτρια από τις ίδιες Διευθύνσεις.

Οι 25 επιτυχόντες μαθητές διαγωνίστηκαν στην έκθεση με θέμα «Η συμβολή του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου στη μείωση του δημοκρατικού ελλείμματος στην Ευρώπη» ενώ τα άλλα δύο κριτήρια επιλογής τους ήταν η άριστη γνώση δύο ξένων γλωσσών και η υψηλή επίδοσή τους στα μαθήματα του προηγούμενου σχολικού έτους. Οι εξετάσεις για τους μαθητές από σχολεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πειραιά διεξήχθησαν στο σχολείο μας στις 14 Δεκεμβρίου 2010. Υπεύθυνοι για τη διεξαγωγή των εξετάσεων και τη συλλογή των αποδεικτικών ήταν ο διευθυντής του σχολείου μας κος Ιωάννης Παπαθεοχάρης, ο υποδιευθυντής κος Δημήτριος Τσιλαλής και οι εκπαιδευτικοί κος Παναγιώτης Μαρκόπουλος και κα Αικατερίνη Χριστοδούλου.

Οι μαθήτριες που συμμετείχαν από το σχολείο μας ήταν η Φωτεινή Ρέπα (τάξη Β4) και η Αικατερίνη Γκαλιαντίνα (τάξη Γ1). Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί και η παρατηρήτρια επελέγησαν με βάση την άριστη γνώση δύο και πλέον ευρωπαϊκών γλωσσών και την προϋπηρεσία σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Αρχηγός της ελληνικής αποστολής ορίστηκε η εκπαιδευτικός του σχολείου μας κα Αικατερίνη Χριστοδούλου (Αγλικής Γλώσσας) και συνοδός η κα Καλλίοπη Ζέππου (4ο ΓΕΛ Αργυρούπολης). Ως παρατηρήτρια ορίστηκε η κα Νίκη Κολιοδέδε (Γαλλικής Γλώσσας).

Η ατζέντα της ημερίδας EUROSCOLA της 27 Ιανουαρίου 2011 περιλάμβανε τα εξής θέματα:

  1. Η θέση των αξιών της Ευρώπης στον κόσμο: Ειρήνη, ασφάλεια, δικαιοσύνη, ανθρώπινα δικαιώματα-Ποιες λύσεις προτείνονται για την προβολή αυτών των ιδανικών;
  2. 2011 Ευρωπαϊκό έτος εθελοντισμού: Σε ποια πεδία πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να συμβάλλουν οι νέοι στην εδραίωση κοινών ευρωπαϊκών αξιών όπως η αλληλεγγύη ή η κοινωνική συνοχή; Ποια έργα θα προτιμούσατε;
  3. Περιβάλλον και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας: Πώς μπορεί να προωθηθεί μια αλλαγή συμπεριφορών; Πώς θα ενθαρρυνθεί η βιώσιμη ανάπτυξη;
  4. Ελεύθερη ενημέρωση και αγωγή του πολίτη: Ποιες ευκαιρίες αλλά και ποιες παγίδες υπάρχουν σε σχέση με τις τεχνολογίες των επικοινωνιών και των πληροφοριών της σημερινής εποχής;
  5. Δημοκρατία και ιδιότητα του πολίτη: Πώς να κινήσουμε περαιτέρω το ενδιαφέρον των συμπολιτών μας για το δημοκρατικό και τον πολιτικό βίο της Ευρωπαϊκής Ένωσης; 6. Το μέλλον της Ευρώπης: Ποιες προτάσεις έχετε να κάνετε ώστε η Ευρώπη να προσεγγίσει τα ιδανικά σας;

 Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τετραμελείς ομάδες ανά θέμα και προετοιμάστηκαν πριν από την αναχώρησή τους από τις κκ Χριστοδούλου και Ζέππου οι οποίες προμήθευσαν τους μαθητές με γενικές και ειδικές πληροφορίες και υλικό προς μελέτη για κάθε θέμα ξεχωριστά.

Την προετοιμασία της παρουσίασης διάρκειας ενός λεπτού της ελληνικής αποστολής κατά την έναρξη των εργασιών συντόνισαν οι κκ Χριστοδούλου και Ζέππου. Αποφασίστηκε η παρουσίαση να είναι δίγλωσση (αγγλικά- γαλλικά). Το αγγλικό μέρος βασίστηκε σε ιδέες των μαθητών Γκαλιαντίνα Αικατερίνης (Ράλλειο Γενικό Πειραματικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά), Πετράκη Βασίλη (4ο ΓΕΛ Αλίμου) και Τιτομιχελάκη Γεωργίας (2ο ΓΕΛ Ηλιούπολης) ενώ το γαλλικό μέρος συνεγράφη εξ ολοκλήρου από τη μαθήτρια Φωτεινή Ρέπα (Ράλλειο Γενικό Πειραματικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά). Το αγγλικό μέρος εκφωνήθηκε κατά την εναρκτήρια συνεδρίαση από την μαθήτρια Τιτομιχελάκη Γεωργία (2ο ΓΕΛ Ηλιούπολης) ενώ το γαλλικό από την μαθήτρια Γκαλιαντίνα Αικατερίνη (Ράλλειο Γενικό Πειραματικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά). Αξίζει να σημειωθεί ότι η ελληνική ήταν η μόνη αποστολή που παρουσιάστηκε σε δύο γλώσσες, γεγονός που σχολιάστηκε θετικά και απέσπασε συγχαρητήρια από τον προεδρεύοντα και τους ευρωπαίους εκπαιδευτικούς.

Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίας της ημερίδας στο Στρασβούργο, οι έλληνες μαθητές συμμετείχαν στις αντίστοιχες θεματικές ομάδες με συμμαθητές τους από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στις πολυεθνείς ομάδες οι μαθητές επεξεργάστηκαν τα παραπάνω θέματα και κατέληξαν σε έξι προτάσεις-ψηφίσματα οι οποίες συζητήθηκαν κατά την απογευματινή συνεδρία της ολομέλειας των νεαρών Ευρωβουλευτών. Οι προτάσεις υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους. Οι εργασίες της ημερίδες διεξήχθησαν στην αγγλική και την γαλλική γλώσσα.

Πριν από την πρωινή συνεδρία οι μαθητές έλαβαν μέρος στο EUROGAME, παιχνίδι γενικών γνώσεων σχετικών με τις χώρες μέλη αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον τελικό έλαβαν μέρος τέσσερις τετραμελείς ομάδες. Δύο μέλη της αποστολής μας, η Φωτεινή Ρέπα (Ράλλειο Γενικό Πειραματικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά) και η Κωνσταντίνα Στάμκου (3ο ΓΕΛ Γλυφάδας) ήταν μέλη των ομάδων του τελικού. Η μαθήτρια Κωνσταντίνα Στάμκου ανήκε στην ομάδα που κέρδισε και της απενεμήθη κύπελλο.

EUROSCOLA1

EUROSCOLA3

 EUROSCOLA4  EUROSCOLA6