Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Κ. Χριστοδούλου (Αγγλικής Γλώσσας).

Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας, οι μαθήτριες όλων των τμημάτων της Γ τάξης παρακολούθησαν ειδικά σχεδιασμένη σειρά μαθημάτων για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και την ολιστική προσέγγιση της Ευρωπαικής Ἐνωσης για την Αειφορία και τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης 12, 13 και 14 του ΟΗΕ. (https://ec.europa.eu/info/strategy/international-strategies/sustainable-development-goals/eu-holistic-approach-sustainable-development_en). Η ενσωμάτωση των παραπάνω στο μάθημα της Αγγλικής περιελάμβανε την μελέτη αυθεντικών κειμένων, νοητικών χαρτών και γραφημάτων του ΟΗΕ και της Ευρωπαικής Ένωσης καθώς και την παρακολούθηση video και εντάσσεται στις δραστηριότητες του Ευρωπαικού Προγράμματος Erasmus+KA3 2018-2021 «Teachers4Europe: setting a Agora for Democratic Culture».

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως κατά τη διάρκεια της αναστολής λειτουργίας των σχολείων λόγω COVID κατά το μήνα Δεκέμβριο 2020.

Σκοπός της σειράς αυτής μαθημάτων ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητριών επί των θεμάτων της βιωσιμότητας, της κλιματικής αλλαγής και της ρύπανσης των υδάτινων πόρων και η παρακίνησή τους προς την υιοθέτηση ενός πιο βιώσιμου τρόπου ζωής σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες, τον τρόπο μετακίνησης και την χρήση ενέργειας στην καθημερινότητα τόσο των ιδίων, όσο και των οικογενειών τους. Επίσης, στόχος των μαθημάτων υπήρξε και η ενημέρωση των μαθητριών για το νέο μοντέλο Κυκλικής Οικονομίας που υιοθετεί η Ευρωπαική Ἐνωση (The European Green Deal) καθώς και η παρακίνησή τους να λάβουν μέρος, κατά την δια ζώσης λειτουργία του σχολείου, στις ομάδες Ανακύκλωσης και Επαναχρησιμοποίησης (The Second Life Project) των Ευρωπαικών προγραμμάτων Erasmus+KA2 AQUAMARIS και Erasmus+KA2 R4MAD σε συνεργασία με την Ομάδα Αλληλεγγύης του σχολείου στο πλαίσιο της Ολιστικής Σχολικής Προσέγγισης για την Αειφορία.

Οι μαθήτριες ασχολήθηκαν με τη μελέτη επιμέρους θεμάτων ανάλογα με την Ομάδα προσανατολισμού στην οποία ανήκουν. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθήτριες των Ανθρωπιστικών Σπουδών εστίασαν στη μελέτη της βιομηχανίας ένδυσης, οι μαθήτριες των Θετικών Επιστημών στη μελέτη της διαχείρισης των πλαστικών μιας χρήσης και οι μαθήτριες των Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής στη μελέτη του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας. Όλες οι μαθήτριες δημιούργησαν ατομικό portfolio επί του θέματος με το οποίο ασχολήθηκαν ενώ η διδασκαλία έλαβε χώρα εξ αποστάσεως κατά τον Δεκέμβριο 2020. Οι μαθησιακές δραστηριότητες και το υλικό που χρησιμοποιήθηκε αναρτήθηκε στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://padlet.com/christodoulou1ralleio/1krxtc465bwi9wjw 

Ως συνέχεια της δραστηριότητας, μαθήτριες του τμήματος Γ5 που συμμετέχουν στο Ευρωπαικό πρόγραμμα Erasmus+KA2 AQUAMARIS διεξήγαν μελέτη περίπτωσης στο θέμα της κυκλικής οικονομίας. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του μαθήματος της Οικονομίας και υπό την επίβλεψη του εκπαιδευτικού Δ. Χαλικιά, μελέτησαν την κοινωνική-συνεταιριστική επιχείρηση Σταραμάκι που κατασκευάζει καλαμάκια για ποτά από άχυρο συμβάλλοντας στη μείωση της χρήσης και τον περιορισμό της απόρριψης πλαστικών μιας χρήσης.

Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε ως καλή πρακτική στο Online Winter School “Learning 4Europe 2Change”, που πραγματοποιήθηκε 5-7 Φεβρουαρίου 2021 στο πλαίσιο του Ευρωπαικού προγράμματος Erasmus+KA3 2018-2021 «Teachers4Europe: setting an Agora for Democratic Culture».

http://cyprusconferences.org/teachers4europe2021/programme/  

http://cyprusconferences.org/teachers4europe2021/ 

ErasmusKA3  T4E 2020 1

ErasmusKA3  T4E 2020 2