Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη Σουηδία κατά το χρονικό διάστημα από 13 έως 19 Νοεμβρίου 2017 και έλαβαν μέρος από το Ράλλειο ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά η συντονίστρια Αικατερίνη Χριστοδούλου και το μέλος της παιδαγωγικής ομάδας Αναστασία Κεσκεσιάδου, φιλόλογος.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης πραγματοποιήθηκαν τρεις συνεδριάσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών από τα σχολεία της κοινοπραξίας στις οποίες προήδρευσε η Johanna Arnostdottir, συντονίστρια του προγράμματος.

1η συνεδρίαση, 15 Νοεμβρίου 2017

Η κα Arnostdottir τόνισε ότι η φυσική άσκηση και η κοινωνική ενσωμάτωση των συμμετεχόντων μαθητών είναι εξίσου βασικές προτεραιότητες για το πρόγραμμα όσο και η εφαρμογή των γνώσεων των μαθητών από τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Wikiloc ως εργαλείο κατά τις επισκέψεις οι προτεραιότητες θα μπορέσουν να εξυπηρετηθούν καλύτερα.

Σχετικά με την επόμενη μετακίνηση μαθητών και καθηγητών στον Πειραιά τον Απρίλιο του 2018, συζητήθηκε το πρόγραμμα που προτάθηκε από το Ράλλειο και αποφασίστηκαν οι γενικές κατευθυντήριες γραμμές που θα πρέπει να ακολουθήσει η παιδαγωγική ομάδα του Ραλλείου κατά τον σχεδιασμό και τον προγραμματισμό της επίσκεψης. Θα πρέπει να υπάρχουν δυο συναντήσεις καθηγητών για την προετοιμασία της διεθνικής συνάντησης και της επιμορφωτικής δραστηριότητας στη Σλοβενία το φθινόπωρο του 2018 αλλά και για την θεώρηση των οικονομικών και του mobility tool. Στη συγκεκριμένη συνάντηση θα ήταν καλό να παρευρίσκεται και ο νέος διευθυντής του Ραλλείου προκειμένου να ενημερωθεί. Οι 12 ξένοι μαθητές που θα λάβουν μέρος στη μετακίνηση θα φιλοξενηθούν από οικογένειες των μαθητριών του Ραλλείου.

2η συνεδρίαση, 16 Νοεμβρίου 2017

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη χρήση του βασικού εργαλείου του προγράμματος, της εφαρμογής Wikiloc, μέσω του οποίου θα σχεδιαστεί το Study kit, δηλαδή το σχέδιο μαθήματος για κάθε επίσκεψη. Η εφαρμογή προσφέρει πολλές δυνατότητες στο σχεδιασμό των Study kitς από τους εκπαιδευτικούς. Συζητήθηκαν εκτεταμένα ιδέες για τη χρήση του με τους μαθητές του προγράμματος. Επίσης χρησιμοποιήθηκε και στη Στοκχόλμη για εξάσκηση με τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο μαθητών.

3η συνεδρίαση, 17 Νοεμβρίου 2017

Οι εκπαιδευτικοί του Hersby Gymnasium παρουσίασαν το πρωτοποριακό πρόγραμμα που εφαρμόζουν για να ενδυναμώσουν την εγκεφαλική λειτουργία των μαθητών μέσα από καρδιαγγειακή άσκηση. Το πρόγραμμα βασίζεται σε δεδομένα μακροχρόνιων ερευνών. Στη συνέχεια συζητήθηκε ο διαγωνισμός λογοτύπου της κοινοπραξίας. Η κριτική επιτροπή θα αποτελείται από έναν εκπαιδευτικό από κάθε σχολείο, το όνομα του οποίου θα αναρτηθεί στην πλατφόρμα Google Drive της κοινοπραξίας. Η ιστοσελίδα της κοινοπραξίας ετοιμάζεται και θα λειτουργήσει σύντομα. Σχετικά με τις προγραμματισμένες για το φθινόπωρο του 20178 συναντήσεις στη Σλοβενία, αποφασίστηκε ότι θα λάβουν μέρος 2 εκπαιδευτικοί από κάθε σχολείο στη διεθνική συνάντηση (3 από το Ράλλειο) και μέχρι 5 στην επιμορφωτική συνάντηση. Εκεί θα συζητηθούν τα επόμενα βήματα, πιθανές αλλαγές, η ενδιάμεση έκθεση κα. Θα υπάρξει δε περαιτέρω επιμόρφωση στην χρήση της εφαρμογής Wikiloc αλλά και άλλες δραστηριότητες στη διάρκεια της επιμορφωτικής συνάντησης. Η συζήτηση επανήλθε στην επίσκεψη στην Ελλάδα και την οριστικοποίηση των ημερομηνιών ως εξής:

17 Απριλίου 2018 : αφίξεις,

18-22 Απριλίου 2018 : ημέρες εργασίας

23 Απριλίου 2018 : αναχωρήσεις

Η παιδαγωγική ομάδα του Ραλλείου θα προετοιμάσει ερωτήσεις αξιολόγησης που θα δοθούν στους μαθητές πριν και μετά τις μαθησιακές δραστηριότητες στην Ελλάδα και θα αφορούν στην απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων μέσω Google forms.

Κατά την εβδομάδα της παραμονής τους στη Σουηδία, οι εκπαιδευτικοί του Ραλλείου επισκέφθηκαν την πόλη Ουψάλα, το δάσος και τη λίμνη Fjallnora, το νησί Marienhamn στο Σουηδικό αρχιπέλαγος, την πόλη της Στοκχόλμης και το νησί Lidingo όπου εδρεύει το εταιρικό σχολείο Hersby Gymnasium.

ROOTS 2017 1