Κατά τη διετία υλοποίησης του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+KA2 CCR, εκπαιδευτικοί-μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας του προγράμματος προσέγγισαν το φαινόμενο της Κλιματικής Αλλαγής από την οπτική γωνία των διδακτικών τους αντικειμένων. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας κατά το σχολικό έτος 2017-18, οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α3 υπό την επίβλεψη της εκπαιδευτικού Μ. Ψωμά (κλάδου ΠΕ05) διερεύνησαν το φαινόμενο της Κλιματικής Αλλαγής επικεντρώνοντας στα εξής: • Περιβαλλοντικοί μετανάστες • Περιβαλλοντική λογοτεχνία • Η επίδραση της Κλιματικής Αλλαγής στην πανίδα και χλωρίδα • Η Κλιματική Αλλαγή στην Ελλάδα και στην Ευρώπη Οι Ερευνητικές εργασίες που εκπονήθηκαν παρουσιάστηκαν στους εταίρους συντονιστές του προαναφερθέντος προγράμματος κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής δραστηριότητας C3 από 15 έως 19/10/2018.
  2. Στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας κατά το σχολικό έτος 2017-18, οι μαθήτριες της Β’2 τάξης Εφραιμία Καρύδη και Άννα Καβαλλάρη συνεργάστηκαν με τη φιλόλογο τους Αικατερίνη Παιδονόμου. Διάβασαν το βιβλίο «Φιλενάδα Φουντουκιά μου» της Αγγελικής Βαρελά και εκπόνησαν εργασία Η οποία επίσης παρουσιάστηκε στους εταίρους συντονιστές του προαναφερθέντος προγράμματος κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής δραστηριότητας C3 από 15 έως 19/10/2018.
  3. Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας κατά την περίοδο από 1/4/2019 ως 12/4/2019, οι μαθήτριες της Β2 τάξης, Ειρήνη Γεωργοπούλου, Μελίνα Καζάζη, Τιμοθέα -Δήμητρα Ζόγκου και Άννα Καβαλλάρη, συνεργάστηκαν με τον καθηγητή των Κοινωνικών και Οικονομικών μαθημάτων Ν. Παναγιωτόπουλο και διερεύνησαν τις κοινωνικές προεκτάσεις του φαινομένου της Κλιματικής Αλλαγής με έμφαση στις συνέπειες που έχει το φαινόμενο στην υγεία των ανθρώπων.
  4. Στο μάθημα της Φυσικής στη Β’ τάξη κατά το σχολικό έτος 2017-18, o Σαράντος Οικονομίδης , Δ/ντής του σχολείου και διδάσκων το μάθημα συνεργάστηκε με τις μαθήτριες οι οποίες συμμετέχουν στο πρόγραμμα για τη διερεύνηση της χαοτικής συμπεριφοράς της ατμόσφαιρας ως πολύπλοκου συστήματος, την λεπτή εξάρτηση από τις αρχικές συνθήκες των μεταβλητών οι οποίες καθορίζουν τον καιρό και την κατανόηση αυτού που ποιητικά ονομάζεται «φαινόμενο της πεταλούδας» καθώς και τη σχέση του με την κλιματική αλλαγή και τα χαρακτηριστικά της. Επίσης, δημιουργήθηκε ιστοσελίδα με το υλικό της μαθησιακής δραστηριότητας, ακολουθώντας τον κύκλο της διαμορφωτικής αξιολόγησης. Στη δραστηριότητα έλαβαν μέρος όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες που συμμετείχαν στη μαθησιακή C3 κινητικότητα η οποία έλαβε χώρα στην Ελλάδα από 15 έως 19 Οκτωβρίου 2018. Επίσης, οι μαθήτριες της Β3 τάξης της θετικής κατεύθυνσης, στο οποίο ο κ. Οικονομίδης διδάσκει Φυσική κατεύθυνσης, πραγματοποίησαν την ίδια δραστηριότητα στο πλαίσιο του κεφαλαίου της Θερμοδυναμικής όπου συζητήθηκε και το φαινόμενο του θερμοκηπίου.  https://sites.google.com/view/butterfly-ccr/greece/learning-activities/the-butterfly-effect 
  5. Στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας κατά την περίοδο από1/4/2019 ως 12/4/2019, εκπονήθηκε Δημιουργική Εργασία με τίτλο “Climate change and environmental habits in Greece: An empirical survey”, από τις μαθήτριες του τμήματος Α5, με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Χαλικιά Δημήτριο (Οικονομολόγο). Σκοπός του ανώνυμου ερωτηματολογίου 20 ερωτήσεων που δημιουργήθηκε ήταν να ερευνήσει τις γνώσεις των μαθητριών σχετικά με την κλιματική αλλαγή, να καταγράψει την περιβαλλοντική τους δράση και τις συνήθειες στην καθημερινότητά τους καθώς και να τους δώσει την ευκαιρία να προτείνουν μελλοντικές δράσεις που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν. Το ερωτηματολόγιο απάντησαν 106 μαθήτριες από τα 5 τμήματα της Α΄Λυκείου.
  6. Στο μάθημα της Βιολογίας γενικής παιδείας κατά το σχολικό έτος 2018-19, όλες οι μαθήτριες της Γ τάξης σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό Γ. Κατωπόδη (Βιολόγο) συζήτησαν για θέματα που αφορούν τον άνθρωπο και τα περιβαλλοντικά προβλήματα, εμβαθύνοντας στην αντίστοιχη υποενότητα του κεφαλαίου «Άνθρωπος και Περιβάλλον» του σχολικού εγχειριδίου. Συγκεκριμένα, επίκεντρο του μαθήματος ήταν το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Οι μαθήτριες μετά από το ενημερωτικό video που προβλήθηκε , επεσήμαναν περιβαλλοντικά φαινόμενα τα οποία θεωρούνται ότι σχετίζονται με το φαινόμενο του θερμοκηπίου . Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα φαινόμενα που πλήττουν τα τελευταία χρόνια την Ελλάδα . Τέλος, οι μαθήτριες αναζήτησαν τις αιτίες του οικολογικού προβλήματος, εξέτασαν το ρόλο του ανθρώπου και συζήτησαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αποτραπούν οι κίνδυνοι από την καταστροφή του περιβάλλοντος.
  7. Στο μάθημα των Θρησκευτικών κατά το σχολικό έτος 2017-18, οι μαθήτριες της Γ1 τάξης σε συνεργασία με την καθηγήτριά τους κα Λαμπρινή Μάμαλη συζήτησαν για θέματα που αφορούν την Οικολογία και πώς αυτή αντιμετωπίζεται από τη Θεολογία. Συγκεκριμένα, επίκεντρο του μαθήματος ήταν οι οικολογικοί προβληματισμοί, οι οποίοι βρίσκονταν σε άμεση συνάρτηση με την αντίθεση των εννοιών «ανθρωποκεντρισμός» και «οικοκεντρισμός». Οι μαθήτριες εξέτασαν τον ανθρωποκεντρισμό ως έννοια που πρεσβεύει πως αποκλειστικά ο άνθρωπος διαθέτει ηθική υπόσταση, κάτι που απορρίπτει ο οικοκεντρισμός, προβάλλοντας τη λεγόμενη «ηθική της γης», σύμφωνα με τον Άλντο Λέοπολντ. Στη συνέχεια, οι μαθήτριες συνέδεσαν τη χριστιανική θεολογία με το φυσικό περιβάλλον. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε μία ρήση του Αγίου Πορφυρίου του Καυσοκαλυβίτη, ο οποίος υπήρξε ένθερμος υποστηρικτής της αγάπης που οφείλει να νιώθει και να δείχνει ο Άνθρωπος απέναντι στη Δημιουργία και το Δημιουργό. Ακόμη, έγινε ενδελεχής μελέτη της διακήρυξης του Πάπα Ιωάννη Παύλου Β’ και του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου σχετικά με το οικολογικό ζήτημα. Τέλος, οι μαθήτριες αναζήτησαν τις αιτίες του οικολογικού προβλήματος, εξέτασαν τη στάση του ατόμου και της εκκλησίας απέναντι σε αυτό, και συζήτησαν για τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αποτραπούν οι κίνδυνοι από την καταστροφή του περιβάλλοντος. «Τη γη δεν την κληρονομήσαμε από τους προγόνους μας, τη δανειστήκαμε από τα παιδιά μας» ήταν το συμπέρασμα της σειράς των μαθημάτων που είχαν ως θέμα την Οικολογία.