Από 1/04 έως 5/04/2019 στη Σίντρα της Πορτογαλίας, και συγκεκριμένα στο Agrupamento de Ecola de Mem Martin, πραγματοποιήθηκε η τρίτη μαθησιακή δραστηριότητα, C5, μαθητών με τη συνοδεία εκπαιδευτικών από τις συνεργαζόμενες χώρες του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ « Climate Change Ready»/ CCR.

Από το Ράλλειο ΓΕΛ συμμετείχαν οι μαθήτριες της Β΄τάξης Γεωργοπούλου Ειρήνη, Ζόγκου Τιμοθέα, Καβαλλάρη Άννα και Καζάζη Μελίνα οι οποίες φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες που η συντονίστρια της χώρας είχε επιλέξει, και οι εκπαιδευτικοί κ. Κανελετοπούλου Χαραλαμπία, φιλόλογος και συντονίστρια του προγράμματος και κ. Παναγιωτόπουλος Νικόλαος, Κοινωνιολόγος, και μέλος της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν στο χώρο του σχολείου υποδοχής βιωματικά εργαστήρια Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας και Βιολογίας σχετικά με το θέμα του προγράμματος. Ασχολήθηκαν επίσης με την περιποίηση του σχολικού κήπου και φύτεψαν εποχιακά λαχανικά. Επίσης, στη βιβλιοθήκη του σχολείου, με την καθοδήγηση εθελοντών από τη Fruto Peja, ΜΚΟ που υποστηρίζει τη βιολογική παραγωγή φρούτων, διεξήχθη αγώνας ρητορικής με θέμα την φρουτοφαγία και τη σπατάλη της τροφής στο πλαίσιο του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής. Τέλος, στο όρος της Σίντρα, σε συνεργασία με εθελοντές από ΜΚΟ που ασχολείται με την προστασία του δάσους και προάγει τη βιοποικιλότητα, οι συμμετέχοντες έλαβαν μέρος στον καθαρισμό από τα ξερά κλαδιά του υπάρχοντος εκεί δάσους και προετοίμασαν το έδαφος για να φυτευτούν νέα δένδρα.

Στη Λισαβόνα επισκέφθηκαν το κτίριο Solar XXI και ενημερώθηκαν από τους υπεύθυνους για την παραγωγή και αξιοποίηση της παραγόμενης εκεί ενέργειας από φωτοβολταϊκά συστήματα. Στο τμήμα Αγρονομίας του Πανεπιστημίου ενημερώθηκαν για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στις πόλεις και για την αμπελοκαλλιέργεια επισκεπτόμενοι και το αμπέλι που οι σπουδαστές καλλιεργούν.

Σε ημερήσια εκδρομή στη Μoura επισκέφθηκαν τη δημόσια επιχείρηση EDIA και ενημερώθηκαν για την αξιοποίηση των υδάτων του ποταμού και για τη βελτίωση της τοπικής οικονομικής ζωής που αυτή επέφερε, μέσα από οπτικό υλικό που υπήρχε στο Μουσείο της Luz στo oποίο ξεναγήθηκαν.

Η μαθησιακή δραστηριότητα συνεχίστηκε με την επίσκεψη στο ενυδρείο της Λισαβόνας και με την ξενάγηση στα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης με αμφίβιο όχημα.

Το πρόγραμμα τελείωσε με την παράθεση δείπνου σε όλους τους συμμετέχοντες από τις οικογένειες που φιλοξένησαν τους μαθητές που συμμετείχαν στη μετακίνηση, με την απονομή των βεβαιώσεων παρακολούθησης από το Διευθυντή του σχολείου και με καλλιτεχνικό πρόγραμμα στο οποίο έλαβαν μέρος όλοι όσοι συμμετείχαν στη μαθησιακή αυτή δραστηριότητα.