Το πρώτο επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών στo πλαίσιo του ευρωπαϊκού προγράμματος CLIMATE CHANGE READY έγινε στο Αμβούργο στο Ganztagsschule Jenisch-Gymnasium.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν όλοι οι εταίροι του προγράμματος, δηλαδή:

1. Gantzagsschule Jenisch Gymnasium, Hamburg,

2. Osnova sola Ivana Cancarja Vthinka, Slovenia,

3. Agrupamento de Escolas de Mem Martins, Sintra, Portugal,

4. Klebelsberg Kuno Altalanos Iskola es Gimnazium, Budapest, Hungary,

5. Sant Nicolau Agrupacion Pedagogika, Sabadelle, Spain and

6. Ράλλειο Γενικό Λύκειο Θηλέων Πειραιά, Ελλάδα.

Από το Ράλλειο ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά συμμετείχαν : Ο κος,Σαράντος Οικονομίδης, Δ/ντής του Λυκείου, η κα Αναστασία Κεσκεσιάδου, φιλόλογος και ο κος Δημήτριος Αγγελιδάκης, Υποδιευθυντής, όλοι μέλη της παιδαγωγικής ομάδας του CCR.

Οι καθηγητές μετά την άφιξή τους στο Αμβούργο (28/01) μετακινήθηκαν σιδηροδρομικώς στο Βερολίνο επειδή το πρόγραμμα του σεμιναρίου άρχιζε στο Βερολίνο, όπου ξεναγήθηκαν στα κεντρικά αξιοθέατα της πόλης.

Την πρώτη ημέρα του σεμιναρίου (29/01) επισκέφθηκαν στο Βερολίνο το Humboldt University και συγκεκριμένα το Ινστιτούτο Φυσικής, όπου ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις από το εξειδικευμένο σε οικολογικές κατασκευές και στην ενεργειακή απόδοση κτιρίων προσωπικό. Κατά την ξενάγηση, δόθηκε έμφαση στις μετρήσεις που γίνονται για την κατανάλωση ηλεκτρισμού, ενέργειας για θέρμανση και νερού και στο ρόλο της εξάτμισης του νερού για την ψύξη του πλανήτη και για τη μείωση της κλιματικής αλλαγής.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας επισκέφθηκαν το Ufa Fabrik, ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό- πολιτιστικό κέντρο που αποτελείται από κτίρια διαφόρων χρήσεων. Το συγκρότημα αυτό είναι πρότυπο αειφορικής διαχείρισης αφού στις εγκαταστάσεις του χρησιμοποιούνται εναλλακτικές μορφές ενέργειας.

Tη δεύτερη ημέρα του σεμιναρίου (30/01), παραπλέοντας το λιμάνι του Αμβούργου, έφθασαν στο νησί Wilhelmburg όπου επισκέφθηκαν μία παλιά αποθήκη κάρβουνου, καταφύγιο στη διάρκεια του Β΄Παγκοσμίου πολέμου, η οποία τώρα χρησιμεύει ως μονάδα παραγωγής ενέργειας μέσω καυσίμων και μέσω εναλλακτικών τρόπων παραγωγής.

Την τρίτη ημέρα του σεμιναρίου (31/01) επισκέφθηκαν το DKRZ (DeutchesKlimarechenzentrum), ερευνητικό κέντρο το οποίο διαθέτει έναν από τους ισχυρότερους υπερυπολογιστές στον κόσμο, ο οποίος κάνει προβλέψεις για την κλιματική αλλαγή μέσω επεξεργασίας δεδομένων και με χρήση κατάλληλων μοντέλων.

Το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι εταίροι πήγαν στο γερμανικό σχολείο, το οποίο συντονίζει το πρόγραμμα. Η Διευθύντρια του σχολείου υποδέχθηκε τους εταίρους και δέχθηκε , τόσο αυτή όσο και ο συντονιστής του προγράμματος , από τους εκπαιδευτικούς της Ελλάδας και της Πορτογαλίας αναμνηστικά δώρα. Στη συνέχεια συζητήθηκαν και συμφωνήθηκαν τα παρακάτω:

  1. Η ψηφοφορία για το λογότυπο του προγράμματος θα γίνει στη Διεθνική συνάντηση στη Σλοβενία γιατί κάποιοι εταίροι χρειάζονται περισσότερο χρόνο.
  2. Στις επόμενες συναντήσεις τα έξοδα που αφορούν μετακινήσεις, εισόδους σε μουσεία και δίδακτρα θα καλύπτονται από management cost κάθε χώρας που συμμετέχει και όχι από το αντίστοιχο της χώρας που φιλοξενεί. Αυτό θα γίνεται μετά από ενημέρωση από την πλευρά της χώρας που φιλοξενεί για το κατά προσέγγιση ύψος των εξόδων και κατόπιν συμφωνίας των συμμετεχόντων.
  3. Να μη δημιουργηθεί σελίδα του προγράμματος στο facebook . Η αντίρρηση διατυπώθηκε για ευνόητους λόγους από το συντονιστή του προγράμματος κ. Proeger επειδή το σχολείο του είναι ιδιωτικό . Θεώρησε αρκετή την ιστοσελίδα του προγράμματος η οποία κατά τη διάρκεια του προγράμματος θα είναι προσβάσιμη μόνο από τα εταιρικά σχολεία. Θα αποκτήσει δε ανοιχτή πρόσβαση μετά το πέρας του προγράμματος και θα ανοίξει μετά και θα διατηρηθεί για τέσσερα χρόνια, όπως προβλέπεται.
  4. Να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε οι μαθητές να φιλοξενούνται σε οικογένειες κατά τις μαθησιακές δραστηριότητες
  5. Να συμπληρώνεται έγκαιρα το mobility tool και να απορροφώνται στο ακέραιο τα προβλεπόμενα ποσά
  6. Η ημερομηνία για τη Διεθνική συνάντηση στη Σλοβενία ορίστηκε στις 24-25 Μαϊου 2018.

Επίσης στη συνάντηση αυτή η συντονίστρια της Ουγγαρίας έδωσε πληροφορίες για το πρόγραμμα φιλοξενίας που ετοιμάζει για τον Απρίλιο του 2018.

Τέλος, η συντονίστρια της Πορτογαλίας και οι εκπαιδευτικοί της Ελλάδας παρουσίασαν, χωρίς τη βοήθεια των νέων Τεχνολογιών, τις μέχρι τώρα δράσεις των σχολείων τους. Η ελληνική αποστολή τόνισε ότι όλες οι δράσεις του ελληνικού σχολείου που αφορούν το πρόγραμμα CCR και το υλικό, επιμορφωτικό και μαθησιακό, είναι καταχωρημένα στην ιστοσελίδα του προγράμματος.

Την τέταρτη ημέρα του προγράμματος (01/02) οι επιμορφούμενοι επισκέφθηκαν τη δημόσια επιχείρηση CZV sudholstein στην περιοχή Heltingen και δίπλα στον ποταμό Έλβα, όπου με κατάλληλες μεθόδους γίνεται επεξεργασία των οικιακών λυμάτων και των ομβρίων υδάτων για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και θερμότητας η οποία τροφοδοτεί την περιοχή. Οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν επίσης σε βιωματικά εργαστήρια σχετικά με τις δραστηριότητες της επιχείρησης.

Την πέμπτη ημέρα του προγράμματος (02/02) επισκέφθηκαν το Klimahaus στο λιμάνι της Βρέμης. Πρόκειται για ένα κτήριο όπου οι επισκέπτες συνδυάζουν ψυχαγωγία και μάθηση , καθώς συμμετέχουν σε βιωματικά παιχνίδια ενισχύοντας έτσι την οικολογική τους ευαισθητοποίηση. Στο World Future Lab οι επιμορφούμενοι συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια οικολογικού περιεχομένου.

Την έκτη ημέρα (03/02) οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στην Ελλάδα.

Η συντονίστρια του προγράμματος

Κανελετοπούλου Χαραλαμπία, φιλόλογος

 erasmus ccr 29 2 2 2018 1                                      erasmus ccr 29 2 2 2018 2