Η μαθητική ομάδα του προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «ΕΞΩ» πραγματοποίησε τριήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΚΠΕ Άμφισσας.

Το πρόγραμμα που ακολουθήσαμε ήταν το παρακάτω:

Αναχωρήσαμε από τον Πειραιά την Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2015, πολύ νωρίς το πρωί. Κατά τις 10.30 φτάσαμε στην Αράχοβα και περιηγηθήκαμε στην πόλη.

Μετά φύγαμε για την Ιτέα, την παραλιακή πόλη χτισμένη πάνω στις προσχώσεις του Πλειστού ποταμού. Ψάξαμε για φαγητό, αλλά οι επιλογές μας ήταν περιορισμένες. Τελικά, δεν μείναμε πεινασμένοι.

Κατά τις 3 το μεσημέρι αναχωρήσαμε για την Άμφισσα που βρίσκεται πολύ κοντά στην Ιτέα. Εγκατασταθήκαμε στον ξενώνα του ΚΠΕ και το βραδάκι κατεβήκαμε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Εκεί ο υπεύθυνος του ΚΠΕ Μιχάλης Θεοχαρόπουλος μίλησε στις μαθήτριες για το σύνολο των περιβαλλοντικών προβλημάτων, κάνοντας μια μεγάλη αναδρομή στο παρελθόν της Γης, και φτάνοντας μέχρι τις μέρες μας. Μεγάλη διάλεξη αλλά πολύ ενδιαφέρουσα και με πολύ ωραίες διαφάνειες. Στη συνέχεια μας παρουσίασε το πρόγραμμα του ΚΠΕ Γεωμυθολογικά-Γεωπεριβαλλοντικά αρχαία μονοπάτια, το οποίο θα υλοποιούσαμε την επόμενη μέρα.

Την Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015 ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς, αφού είχαμε ξεκουραστεί καλά το προηγούμενο βράδυ?. Με το λεωφορείο αναχωρήσαμε για το Μουσείο των Δελφών, όπου ο κ. Θανάσης Πανάγου, μέλος της Παιδαγωγικής Ομάδας του ΚΠΕ μας έκανε μια εξαιρετική και διαφορετική ξενάγηση στα εκθέματα του μουσείου, γεφυρώνοντας τον μύθο με την επιστήμη, τους ανθρώπινους φόβους με την επινόηση του θείου και της Πυθίας.

Μετά πήραμε το μονοπάτι από το χωριό (Δελφοί) προς την Κίρρα (Ιτέα). Κάναμε συνολικά περίπου 4 χιλιόμετρα στο κακοτράχαλο μονοπάτι, με σχεδόν μηδενικές απώλειες σε αστραγάλους?. Ωστόσο, σε κάποιο σημείο της διαδρομής, σχεδόν βουλιάξαμε σε βρωμόνερα που οι κάτοικοι των Δελφών αφήνουν ανεξέλεγκτα και κυρίως ανεπεξέργαστα στο περιβάλλον. Και να σκεφτεί κανείς ότι οι Δελφοί είναι υποψήφια πόλη για Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης!!!

Κατά τη διαδρομή, σταματήσαμε αρκετές φορές για να παρατηρήσουμε τη φύση, παίξαμε και παιχνίδι ρόλων με τον μύθο του Ερυσίχθονα που έφαγε τις σάρκες του και περάσαμε δίπλα από το κανάλι που φέρνει το νερό του Μόρνου και του Εύηνου στην Αθήνα.

Το απόγευμα, μετά το φαγητό, και αφού ξεκουραστήκαμε, εργαστήκαμε στο ΚΠΕ σε ομάδες για να προετοιμάσουμε τις παρουσιάσεις μας. Αυτές έγιναν και ήταν πολύ καλές, σύμφωνα με τον κ Θεοχαρόπουλο αλλά και σύμφωνα με τους συνοδούς καθηγητές μας. Το βράδυ φάγαμε σε ένα μικρό και στενό εστιατόριο, αλλά μας αποζημίωσαν με μουσική. Έπαιξαν ο κ. Θωμάς Καραβέντζας από το ΚΠΕ Άμφισσας, ο διευθυντής μας και τέλος ένας νεαρός κιθαρίστας και τραγουδιστής. Ήταν μια πολύ ωραία βραδιά.

Την Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015, που ήταν και η τελευταία μέρα, είχαμε ένα ακόμη ταξίδι. Αφού πρώτα ξεναγηθήκαμε από έναν ηλικιωμένο κύριο, εθελοντή, στα Ταμπάκικα, δηλαδή στη γειτονιά όπου επεξεργάζονταν τα δέρματα, αναχωρήσαμε για το φράγμα του Μόρνου. Ανεβήκαμε τα βουνά και σε μιάμιση ώρα είχαμε φτάσει στο φράγμα. Εκεί μας περίμενε ο κ. Κατσαρός (ηλεκτρολόγος του φράγματος) με ένα συνεργάτη του και μας ξενάγησαν στο μεγάλο αυτό υδρευτικό έργο, που δεν αφήνει ποτέ διψασμένη την Αθήνα, αλλά όχι μόνο αυτήν. Ο κ. Καλαϊτζίδης μας μοίρασε το φύλλο εργασίας το οποίο συμπληρώσαμε, παρατηρώντας και ρωτώντας. Φύγαμε εντυπωσιασμένοι όλοι από τον όγκο του φράγματος και από τις λεπτομέρειες που μάθαμε για τη λειτουργία του.

Ακολούθησε γεύμα στο υπέροχο Γαλαξίδι και μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής, με μια μικρή στάση. Ωραία εκπαιδευτική εκδρομή, με γνώσεις και με διασκέδαση.

Την εκπαιδευτική εκδρομή οργάνωσαν ο υπεύθυνος του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης «ΕΞΩ» Διευθυντής κος Δημήτρης Καλαϊτζίδης και οι εκπαιδευτικοί κκ Καλλιόπη Μπεχράκη (Φιλόλογος) και Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη (μαθηματικός).