Κυριακή 12-2-2017

Φέτος κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2016-2017 και στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του σχολείου η περιβαλλοντική ομάδα Όμιλος Μάθησης και Αναψυχής «ΕΞΩ» με επικεφαλής τον διευθυντή κ. Δημήτρη Καλαιτζίδη και συνοδούς την κα. Μπεχράκη και κα. Κατσαρά επισκέφτηκε το Κ.Π.Ε Στυλίδας με σκοπό την ενημέρωση των μαθητριών για την κλιματικές αλλαγή.

Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου, στις 7:00 το πρωί συγκεντρωθήκαμε στο σχολείο και ξεκινήσαμε με αρχικό προορισμό την Υπάτη. Ο ενθουσιασμός των μαθητριών, το ευχάριστο κλίμα και οι ενδιαφέρουσες πληροφορίες που μας έδωσε ο κ. Καλαιτζίδης για τα περιβαλλοντικά φαινόμενα και τις λίμνες και βουνά που συναντήσαμε στη διάρκεια της διαδρομής έκαναν το ταξίδι να κυλίσει γρήγορα. Αναπόσπαστο κομμάτι βέβαια ήταν και η διασκέδαση μέσω τραγουδιών , συζητήσεων και αστείων.

Φτάνοντας στην Υπάτη επισκεφτήκαμε τα ιαματικά λουτρά όπου και συναντήσαμε τον υπεύθυνο του Κ.Π.Ε κ. Παναγιώτη Κουτμάνη που μας υποδέχτηκε με τον καλύτερο τρόπο. Δίχως χάσιμο χρόνου και με την καλύτερη διάθεση ο κ. Κουτμάνης μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις του και μας ξενάγησε στον χώρο. Κατόπιν, μας συνόδευσε στον επόμενο προορισμό μας, το αστεροσχολείο Υπάτης. Εκεί μάθαμε άγνωστες και αξιοσημείωτες πληροφορίες για τα άστρα , τους πλανήτες, τους αστερισμούς ακόμα και τα ζώδια ενώ παρακολουθήσαμε την αναπαράσταση του ουρανού και των αστερισμών της Υπάτης στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του αστεροσχολείου που είναι εξοπλισμένος με θόλο.

Επόμενη στάση πραγματοποιήσαμε στο Πλατύστομο όπου φάγαμε σε μία φιλόξενη, χωριάτικη ταβέρνα. Μετά το φαγητό και αφού είχε περάσει η ώρα πήραμε το δρόμο για το ξενοδοχείο όπου διανυκτερεύσαμε. Η ημέρα μας τελείωσε με την επίσκεψη μας στη θερμαινόμενη πισίνα και το σπα του ξενοδοχείου και με ένα ωραίο βραδινό γεύμα.

Δευτέρα 13-2-2017

Καθώς ξημέρωσε η δεύτερη μέρα της τριήμερης εκδρομής μας, μαζέψαμε τα πράγματα μας και πήραμε το δρόμο για το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Στυλίδας. Εκεί αρχικά ο υπεύθυνος του Κ.Π.Ε μας έκανε μία εντυπωσιακή παρουσίαση για την κλιματική αλλαγή του πλανήτη μας. Η παρουσίαση ήταν πολύ ενδιαφέρουσα και μάλιστα μας δημιουργήθηκαν αρκετές απορίες οι οποίες απαντήθηκαν πλήρως από τον υπεύθυνο του Κ.Π.Ε και φυσικά από τον διευθυντή μας. Στην συνέχεια χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και πήγαμε στην επόμενη αίθουσα όπου μας μίλησαν για διάφορα πετρώματα και απολιθώματα που βρέθηκαν σε γειτονικές περιοχές από παλαιότερα χρόνια και είχαμε την ευκαιρία να ακουμπήσουμε κάποια από αυτά. Ήταν μία ωραία εμπειρία. Στη συνέχεια πήγαμε στην τελευταία αίθουσα στην οποία είδαμε μέσα από στερεοσκόπια την γύρη των λουλουδιών, τη δομή ενός πετρώματος και διάφορα φύλλα από αρωματικά φυτά, πράγμα το οποίο ήταν πολύ δημιουργικό και ενδιαφέρον για εμάς. Έκπληξη αποτέλεσε για όλες μας η επίσκεψη του δημάρχου Στυλίδας, κύριου Αππστόλου Γκλέτσου, ο οποίος με το θερμό του καλωσόρισμα μας έκανε να νιώσουμε ακόμα πιο οικεία στον εκπληκτικό και γραφικό αυτό δήμο. Αφού τελείωσε η ενδιαφέρουσα αυτή επίσκεψη στο Κ.Π.Ε Στυλίδας αναχωρήσαμε για τις νέες εγκαταστάσεις της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Λαμίας (ΔΕΥΑ Λαμίας). Σκοπός της συγκεκριμένης επίσκεψης ήταν η περιήγηση στους χώρους του πρωτοπόρου βιοκλιματικού κτηρίου. Ανάμεσα στους χώρους που ξεναγηθήκαμε ήταν το κέντρο ελέγχου των αγωγών και γενικότερα όλων των εγκαταστάσεων ύδρευσης και αποχέτευσης, το μηχανοστάσιο και το αμφιθέατρο της υπηρεσίας που χρησιμοποιείται παράλληλα ελεύθερα από το δήμο ως χώρος συνεδριάσεων και δημοτικός κινηματογράφος. Ωστόσο το κυριότερο σημείο της επίσκεψης μας ήταν οι γνώσεις που αποκομίσαμε σχετικά με τις καινοτομίες που εφαρμόστηκαν στην κατασκευή του συγκεκριμένου κτηρίου. Όλα αυτά μας έκαναν να συνειδητοποιήσουμε τις πολλαπλές εναλλακτικές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην καθημερινή μας ζωή για την άντληση ενέργειας, χωρίς απαραίτητα να επιβαρύνουμε σε μεγάλο βαθμό τον πλανήτη μας.

Φεύγοντας από τη ΔΕΥΑ Λαμίας ήταν πια μεσημέρι και έτσι γυρίσαμε στο ξενοδοχείο το οποίο βρισκόταν στο κέντρο της Λαμίας. Τακτοποιηθήκαμε και οι καθηγητές μας άφησαν ελεύθερο χρόνο για ξεκούραση ή για βόλτα και μεσημεριανό φαγητό στην πόλη. Στις έξι και μισή το απόγευμα ξεκινήσαμε όλοι μαζί για ξενάγηση και περίπατο στην πόλη. Επισκεφτήκαμε με τον ξεναγό τις περισσότερες κεντρικές πλατείες της πόλης και μας εξήγησε την ιστορία κάποιων σημαντικών αξιοθέατων και μνημείων της Λαμίας. Επίσης ανεβήκαμε στην εκκλησία του Αγίου Λουκά, προστάτη της Λαμίας που βρίσκεται σε έναν ψηλό λόφο, για να δούμε τη θέα της φωτισμένης πόλης το βράδυ. Έπειτα από τη βόλτα αυτή, οι καθηγητές με ορισμένες μαθήτριες δείπνησαν σε εστιατόριο ενώ όσες δεν το επιθυμούσαν επέστρεψαν στο ξενοδοχείο για να προετοιμαστούν για τη βραδινή έξοδο. Στις δέκα το βράδυ αναχωρήσαμε για ένα γνωστό καφέ μπαρ της πόλης, όπου χορέψαμε και διασκεδάσαμε.

ΖΩΓΡΑΦΙΑ ΑΝΔΡΕΟΣΑΤΟΥ Β?5/ ΔΗΜΗΤΡΑ ΖΗΚΟΥ Β?5/ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ Β?5

Τελευταίος σταθμός οι Θερμοπύλες, γνωστές από τη μάχη των Θερμοπυλών το 480 π.Χ μεταξύ των Ελλήνων και των Περσών, όπου οι 300 του Λεωνίδα μαζί με 700 Θεσπιείς έπεσαν στο πεδίο της μάχης υπερασπιζόμενοι τις Θερμοπύλες και την Ελλάδα ολόκληρη. Η μάχη αυτή αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές μάχες στην ιστορία και είναι ένα παράδειγμα αυτοθυσίας και υπακοής στην πατρίδα. Περάσαμε τη μέρα μας στους αρχαιολογικούς χώρους που μας άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις. Παρακολουθήσαμε δύο ταινίες μικρού μήκους, οι οποίες περιληπτικά μας διηγήθηκαν τα γεγονότα σχετικά με τη μάχη των Θερμοπυλών. Ακόμη, προχωρήσαμε σε μια αίθουσα και με την βοήθεια της τεχνολογίας ανακαλύψαμε η καθεμιά μόνη της ιστορικά γεγονότα τα οποία δε γνωρίζαμε. Η ξενάγηση αυτή μας άρεσε πολύ και μας έδωσε χρήσιμες πληροφορίες.