Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, Σχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών, Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών διοργάνωσε το Σάββατο 5 Απριλίου 2014 στον Πειραιά Επιμορφωτική Ημερίδα του προγράμματος YouthActiv . Το πρόγραμμα υλοποιείται σε Λύκεια της Ελλάδας στο πλαίσιο της Δράσης ΚΑ1 του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Jean Monnet ?Information and Research Activities? με ακαδημαϊκή συντονίστρια τη Λέκτορα Δρ. Φωτεινή Ασδεράκη. Το πρόγραμμα YouthActiv αφορά νέους ηλικίας 16-18 ετών και έχει σκοπό να τονίσει τη σημασία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στους νέους πραγματοποιώντας εκπαιδευτικές δραστηριότητες που λειτουργούν ως ολοκληρωμένη εμπειρία και αναπτύσσοντας καινοτόμα μοντέλα διάχυσης της πληροφορίας σχετικά με την ΕΕ έτσι ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν τον τρόπο λειτουργίας της και να κατανοήσουν το ρόλο και τις επιπτώσεις της στη ζωή των πολιτών. Επίσης, ενημερώνει καθηγητές και μαθητές για τα θέματα της ΕΕ και δίνει κίνητρα στους νέους να αποκτήσουν τις ικανότητες και την γνώση να ζουν σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον που κατανοούν, ώστε να γίνουν ενεργοί Ευρωπαίοι πολίτες.
Το Ράλλειο Λύκειο έλαβε μέρος στην Ημερίδα με 47 μαθήτριες και 7 καθηγητές. Το πιο διαδραστικό κομμάτι του προγράμματος ήταν η ενεργή συμμετοχή των μαθητών και η μεταμόρφωση τους σε «δημοσιογράφους της ΕΕ». Οι μαθητές, αφού ενημερώθηκαν για θέματα της ΕΕ κατά τη διάρκεια σεμιναρίων, δημιούργησαν μια μικρή ιστορία (είτε βίντεο, είτε άρθρο, είτε συνδυασμό αυτών) σχετικά με το πώς βλέπουν την εξέλιξη της ΕΕ από την δική τους οπτική γωνία. Οι ιστορίες των μαθητών θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του προγράμματος και σε άλλα social media (Youtube, Facebook, Vimeo) για περαιτέρω διάδοση του αποτελέσματος του προγράμματος. Οι καλύτεροι δημοσιογράφοι της ΕΕ θα κερδίσουν ένα βραβείο.
Επίσης, κατά την διάρκεια της επιμορφωτικής συνάντησης πραγματοποιήθηκαν θεματικά εργαστήρια με κύριο στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων και τη δημιουργία ενεργών πολιτών. Στο εργαστήριο Νεανική Κοινωνική Επιχειρηματικότητα οι μαθήτριες είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη ενώ έμαθαν πώς να δημιουργήσουν το δικό τους επιχειρηματικό πλάνο.
Στο Σεμινάριο Ευρωπαϊκής Δημοσιογραφίας παρουσιάστηκαν οι βασικές αρχές, αλλά και τα εργαλεία που αξιοποιεί ένας δημοσιογράφος που ασχολείται με ευρωπαϊκά θέματα. Στο ?Εργαστήριο Προσομοίωσης? αναπαραστάθηκε ο τρόπος λειτουργίας των ευρωπαϊκών οργάνων που νομοθετούν, δηλαδή της Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Οι μαθήτριες ανέλαβαν το ρόλο είτε ενός Επιτρόπου είτε ενός Υπουργού είτε ενός Ευρωβουλευτή με σκοπό να καταλάβουν τον τρόπο λήψης μιας απόφασης σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο.
Τέλος, στο εργαστήριο ?Μείνε Ενεργός, η Ευρώπη είσαι εσύ?, οι μαθήτριες ήρθαν σε επαφή με τα επιτεύγματα και τα μειονεκτήματα της Ευρώπης προκειμένου να κατανοήσουν πώς αυτά έχουν επηρεάσει και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τη ζωή τους. Μέσα από quiz, διαδραστικά παιχνίδια και ομάδες συζήτησης οι μαθήτριες γνώρισαν βασικές αρχές για την Ε.Ε. και αντιλήφθηκαν έμπρακτα την έννοια της άμεσης και έμμεσης δημοκρατίας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Κατερίνα Χριστοδούλου (Αγγλικής Γλώσσας).