Το πρόγραμμα είναι συνέχεια του περσινού προγράμματος. Οι στόχοι του ήταν:

  1. Να εφαρμοστούν στην πράξη οι αρχές και οι αξίες της αειφορίας στην καθημερινή σχολική ζωή.
  2. Να αναπτυχθούν στις μαθήτριες της ομάδας και του σχολείου στάσεις και συμπεριφορές που συνάδουν με τις αξίες και τις αρχές της αειφορίας.
  3. Να λειτουργήσει το σχολείο στο πλαίσιο που δημιουργούν οι Δείκτες Αειφόρου Σχολείου.
  4. Να μειωθεί το οικολογικό αποτύπωμα του σχολείου συνολικά, όπως και των μελών της σχολικής κοινότητας ατομικά.

Στην ομάδα συμμετείχαν αρχικά περισσότερα από 50 μέλη, τα οποία στη συνέχεια επέλεξαν να ενταχθούν σε όλες τις ομάδες αειφόρου σχολείου (Ανακύκλωσης, Βιντεοταινίας, Θεατρικού). Στην ομάδα «Το αειφόρο σχολείο στην πράξη» συμμετείχαν σε τακτική βάση περίπου 15 μαθήτριες. Οι δράσεις που ανάπτυξαν και συντόνισαν ήταν οι εξής:

  1. Παρακολούθηση της κατανάλωσης Ηλεκτρικής Ενέργειας, Νερού, Πετρελαίου Θέρμανσης και Χαρτιού Φωτοτυπίας.
  2. Συλλογή και διάθεση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών που δεν λειτουργούν.
  3. Συλλογή μπαταριών προς ανακύκλωση
  4. Έρευνα για τις διατροφικές συνήθειες των μαθητριών του σχολείου.
  5. Εισαγωγή του θεσμού «Η ώρα του φρούτου»
  6. Συλλογή τηγανέλαιου για παραγωγή βιοντίζελ

Παρά τον υπερβολικό φόρτο εργασίας που έχουν οι μαθήτριες του λυκείου, η ομάδα έκανα πολύ φιλότιμες και αρκετά επιτυχείς προσπάθειες σε ότι ανέλαβε. Παρέδωσε σημαντική ποσότητα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, εισήγαγε τη «Ώρα του φρούτου», διεξήγαγε την έρευνα διατροφής και εισηγήθηκε στον ιδιοκτήτη του κυλικείου για εισαγωγή βιολογικών τροφίμων στα προσφερόμενα είδη, κατέγραψε για τρεις μήνες την κατανάλωση πόρων στο σχολείο και έκανε προσπάθειες να μειωθεί αυτή σπατάλη και υπερβολική κατανάλωση, πέτυχε μείωση της κατανάλωσης χαρτιού φωτοτυπίας, μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης, ενώ οι μαθήτριες κατανόησαν πολύ καλά την έννοια της αειφορίας και πώς αυτή μπορεί να εφαρμοστεί στην καθημερινή ζωή, στο σχολείο και στο σπίτι. Τέλος, συγκεντρώθηκαν περίπου 55 λίτρα τηγανέλαιου, το οποίο θα προωθηθεί για μετατροπή του σε βιοντίζελ, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για τη θέρμανση του κτηρίου.

Μέλη της Παιδαγωγικής Ομάδας ήταν ο Δημήτρης Καλαϊτζίδης(συντονιστής), Αναστασία Κεσκεσιάδου, Νίκος Παναγιωτόπουλος και Άννα Χατζηαναστασίου.

Εν δράσει