Η ιδέα για τη δημιουργία του προγράμματος αυτού ξεκίνησε από πρακτικούς και μόνο λόγους. Γνωρίζαμε ότι οι μαθήτριες της Β τάξης έχουν πολύ δύσκολο καθημερινό πρόγραμμα και συχνά δεν έχουν αρκετό χρόνο για να παρακολουθήσουν όσο κινηματογράφο θα ήθελαν. Επίσης από συζητήσεις μαζί τους γνωρίζαμε πως οι περισσότερες παρακολουθούν κατά κύριο λόγο ταινίες δράσης ή εποχής το κύριο βάρος των οποίων βρίσκεται στην αφήγηση ή την εντυπωσιακή καταγραφή της δράσης. Σκεφτήκαμε λοιπόν πως μέσα από ένα πρόγραμμα αμιγώς κινηματογραφικό θα μπορούσαν να έρθουν σε επαφή με ένα είδος κινηματογράφου με λιγότερο εμπορικό ή μαζικό χαρακτήρα αφ?ενός και αφ?ετέρου θα μπορούσαν να εκτεθούν και σε ταινίες διαφορετικής πολιτισμικής προέλευσης.

Αποφασίσαμε λοιπόν να επιλέξουμε τέσσερις ταινίες με βάση αυτό το σκεπτικό. Οι ταινίες στις οποίες καταλήξαμε είναι οι εξής

  • ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ ( Ελλάδα)
  • ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥ ( Ιράν)
  • IGBY GOES DOWN ( HΠΑ) ΤΡΕΧΑ ΛΟΛΑ ΤΡΕΧΑ ( Γερμανία)

Η πρώτη ταινία παρακολουθεί τη ζωή μιας παρέας εφήβων στην Ελλάδα της δεκαετίας του 1960 με την τεχνική του flash back. Η δεύτερη αναφέρεται στη ζωή και το τραγικό τέλος ενός δωδεκάχρονου τυφλού παιδιού, ορφανού από μητέρα, σε ένα αγροτικό χωριό του Ιράν. Η τρίτη ταινία παρακολουθεί την ενηλικίωση ενός πλούσιου δεκαοχτάχρονου αγοριού με οικογενειακά προβλήματα στη Νέα Υόρκη ενώ η τέταρτη αναφέρεται σε ένα ζευγάρι δεκαοχτάχρονων γερμανών που προσπαθούν να ξεμπλέξουν από τη μαφία των λαθρεμπόρων τσιγάρων. ΄Ετσι λοιπόν θίγονται τα θέματα της οικογένειας και της σχέσης των γονιών στη ζωή των εφήβων του χτες και του σήμερα σε διάφορα μέρη του κόσμου, η χρήση ναρκωτικών ουσιών στη σημερινή δυτική κοινωνία, ο ρατσισμός που υφίστανται οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες, οι κοινωνικές προκαταλήψεις, η νεανική παραβατικότητα καθώς και η αποφασιστικότητα και το ρίσκο στη ζωή των εφήβων.

Για να αναλύσουμε τις ταινίες καλύτερα δημιουργήσαμε ερωτηματολόγια που μας βοήθησαν να δούμε τις τρεις πρώτες ταινίες όχι μόνο από την πλευρά της αφήγησης αλλά και να τις συγκρίνουμε από αισθητική αλλά και από πολιτισμική πλευρά. Οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και δούλεψαν τις ταινίες σε όλα τα επίπεδα. Παρακολουθήσαμε την τέταρτη ταινία, η οποία είναι σπονδυλωτή, ως μία και μόνη ομάδα χωρίς ερωτηματολόγιο και μετά από συζήτηση αποφασίσαμε να αναλύσει κάθε ομάδα γραπτά το κάθε ένα από τα τρία μέρη της. Ακόμη, στα πλαίσια του προγράμματος επισκέφθηκε το σχολείο μας ο κ. Αλέξανδρος Κακαβάς, πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Σεναριογράφων και σεναριογράφος της πρώτης ταινίας η οποία είχε αποσπάσει το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης το 1994. Μας μίλησε για την ίδια την ταινία και απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με αυτήν.

Ακόμη η συζήτηση αναφέρθηκε στην ευρωπαϊκή κινηματογραφική παραγωγή σήμερα κυρίως σε σύγκριση με την αμερικανική κινηματογραφική βιομηχανία.

Πρέπει να αναφέρουμε ότι οι μαθήτριες αυτοοργανώθηκαν με εξαιρετική επιτυχία, έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και δούλεψαν με κέφι κατά τη διάρκεια όλου του προγράμματος.

Το συντονισμό της ομάδας ανέλαβαν οι υπεύθυνες καθηγήτριες του προγράμματος Κων/να Κεχαγιά (ΠΕ06) και Χριστοδούλου Αικατερίνη (ΠΕ 06)