Μετά τη λήξη του πρώτου και πιλοτικού τετραμήνου των Ερευνητικών Εργασιών, οι συντονιστές καθηγητές, διαπιστώνοντας τις ελλείψεις και επιθυμώντας να εξοπλίσουν τις μαθήτριες του σχολείου με δεξιότητες που θα επιτρέψουν την υλοποίηση όλο και καλύτερων Ερευνητικών Εργασιών, διοργάνωσαν ενδοσχολικό σεμινάριο επιμόρφωσης για τις μαθήτριες της Α? Λυκείου.

Τα θέματα που παρουσίασαν οι καθηγητές ήταν τα παρακάτω:

Πώς δημιουργούμε σωστές, ακριβείς, κατανοητές και αισθητικά άρτιες παρουσιάσεις με το Power Point Presentation; Οι καθηγητές Κατ. Χριστοδούλου και Δημήτρης Αγγελιδάκης παρουσίασαν με κατάλληλο τρόπο το παραπάνω θέμα και στη συνέχεια έγινε συζήτηση για να επιλυθούν οι παραμένουσες απορίες. Στις επόμενες συναντήσεις των ομάδων οι μαθήτριες θα ασκηθούν στην δημιουργία παρουσιάσεων, λαμβάνοντας υπόψη όσα συζητήθηκαν στο σεμινάριο.

Πώς αξιοποιούμε και πώς αποτυπώνουμε τη βιβλιογραφία; Οι καθηγητές Πόπη Καπελαρή και Δημήτρης Καλαϊτζίδης, χρησιμοποιώντας καθιερωμένα πρότυπα αποτύπωσης της βιβλιογραφίας, μέσα από υποδείγματα που μοίρασαν στις μαθήτριες αποσαφήνισαν ένα προβληματικό σημείο των ερευνητικών εργασιών που παράγουν οι μαθητές/μαθήτριες. Στην ίδια παρουσίαση συζητήθηκε και η σημασία της αναφοράς των βιβλιογραφικών πηγών που χρησιμοποιήθηκαν.

Πώς δημιουργούμε ερευνητικά εργαλεία; Οι καθηγητές Πόπη Καπελαρή και Δημήτρης Καλαϊτζίδης, συντόνισαν τις ομάδες των μαθητριών στην κατασκευή ερευνητικών εργαλείων (συγκεκριμένα ερωτηματολογίου και ερωτήσεων για συνέντευξη). Το θέμα που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή των ερωτηματολογίων ήταν «Τα βιολογικά προϊόντα».

Η προσπάθεια να εξοπλιστούν με τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες προκειμένου οι ερευνητικές τους εργασίες να βελτιώνονται διαρκώς και από άποψη περιεχομένου και από άποψη τεχνικών και από άποψη παρουσίασης, δεν σταματά ασφαλώς εδώ. Κάθε φορά που διαπιστώνονται σχετικές ανάγκες, η παρέμβαση της ομάδας των καθηγητών και του συντονιστή θα είναι άμεση.